Sunday, April 11, 2010

Angkara dokumen

Dalam melaksanakan tugasan dan amanah yang dipikul semasa bekerja seharian, kita terkadang terlupa akan kepentingan dokemen dalam kehidupan kita. Apa yang aku maksudkan adalah apa-apa jua catatan yang berhubung kait dengan apa yang kita lakukan hari ini, walau dalam apa bentuk sekalipun untuk makluman hari esok dan kedepan.

Aku pasti ramai yang tergelak atau pandang sebelah mata sahaja. Masih ramai yang tak ambil pusing termasuklah aku kerana ianya terkadang terlalu remeh untuk dilaksanakan.. macamlah cip komputer dalam kepala otak ni tak pernah rosak.....gelong.. he he.

Sebab apa ianya penting ??? skop nya terlalu luas beb untuk dihuraikan dan diperbincangkan. Tapi bolehlah disebut beberapa perkara baik untuk tujuan personel, organisasi, perniagaan dan lain-lain. Hishh malas la aku nak habaq, sendiri mahu ingat lah.

Yang pastinya macam-macam perkara la boleh timbul.... Acapkali la si dahi jendul tu la yang jadi mangsa kena tepuk, garu kepala walaupun tak gatal.., berselerak meja macam ada kucing nak beranak. Kemudian tu tiba-tiba bunyi kapal karam la plak dalam meeting room memecah kesunyian. Report tak siap dan macam-macam lagi. Tak mustahil dalam sesetengah kes ada yang mati terkejut apabila dimaklumkan perkara-perkara yang kita terlupa dan terlepas pandang akibat bahana tak ambil pusing bab dokumen ni dalam mahkamahhhh.... Wanauzubillah..

Fikir-fikir kan lah....jangan sampai muntah dahh le !

.

No comments: